Jakie wady i zalety posiadają poliuretanowe tuleje
Jednym z podstawowych podzespołów we wszystkich samochodach jest zawieszenie, to właśnie ono odpowiedzialne jest za komfort i bezpieczeństwo w czasie jazdy. Zawieszenie samochodu jest złożone z różnych elementów, w tym także z tulei stalowo-gumowych, mających za zadanie tłumienie powstałych drgań. Ta konstrukcja z gumy i stali jest najczęściej spotykana, i przy zwykłej jeździe w zupełności się sprawdza. Ale jeśli ktoś zamierza wycisnąć nieco więcej z posiadanego auta, to może się zastanowić nad wymienieniem tych części. Coraz bardziej popularne stają się obecnie tuleje poliuretanowe produkowane z wytrzymałego i mocnego tworzywa sztucznego. W pierwszej chwili wydawać się to może nieporozumieniem, bo przy terenowej lub sportowej jeździe są przecież ogromne przeciążenia. Ale akurat poliuretan świetnie się w takiej roli sprawdza, gdyż jest wytrzymały i odporny na drgania. Tak naprawdę jest dużo wytrzymalszy od gumy, która w ekstremalnych warunkach może popękać, co będzie miało duży wpływ na jazdę. Kierowcy wyścigowi doceniają tego typu tuleje także za znacznie więcej stabilności przy prowadzeniu, co w ostatecznym rozrachunku może się przełożyć na osiągnięcie sukcesu. Jednak aby takie części spełniały swoje zadanie, to trzeba je bardzo dokładnie dopasować, bez żadnego luzu między elementami. Z tego też powodu bardzo ważne będzie, żeby producent tulei poliuretanowych zrobił je precyzyjnie i dokładnie. To będzie miało oczywiście przełożenie na poziom cen, ponieważ za tego typu tuleje zapłacić trzeba sporo więcej niż za gumowe.
+Tekst Sponsorowany+